Uczestnicy imprezy podkreślali – tegoroczną edycję „Pleśnieńskiego Bachusa” można ocenić na najwyższą notę! Stoisko, które przygotowano na Święto Owoców i Produktów Pszczelich w Łowczówku (gm. Pleśna, pow. tarnowski) przyciągnęło mnóstwo osób, które chciały się zapoznać ze specjałami lokalnych winiarzy. Poza tym oddawano się degustacjom, nabywano nowe umiejętności kulinarne oraz poszerzano wiedzę na temat tradycji winiarskich i serwowania wina. Dla winiarzy była to wspaniała okazja do promocji swojej oferty enoturystycznej i produktów, które zyskały nowych miłośników.
W trakcie „Pleśnieńskiego Bachusa” zaprezentowano ofertę lokalnych winnic, jak i obiekty, które są często malowniczo położone i posiadają mnóstwo atutów, aby je odwiedzić i oddać się relaksowi przy lampce dobrego wina spoglądając na piękne krajobrazy Pogórza. Wielu uczestników imprezy było zaskoczonych, że w pobliżu istnieją i działają takie „perełki”. Organizatorzy „Pleśnieńskiego Bachusa” przybliżyli również bogate tradycje winiarskie regionu czy dawne sposoby uprawy winorośli.
Odkrywanie regionu z winnej strony było jednym z elementów, jakie przyświecało „Pleśnieńskiemu Bachusowi”. Kolejny akcent położono na rozwijanie umiejętności kulinarnych mieszkańców oraz wszystkich gości, którzy odwiedzili Łowczówek. Uczestnicy imprezy z dużą uwagą wysłuchiwali porad sommeliera na temat zasad serwowania win, nie mniejszą uwagą i zainteresowaniem cieszyły się warsztaty kulinarne, na których przyrządzano proste, ale pyszne i pełne zdrowia dania. Stoły początkowo uginały się od rewelacyjnych lokalnych serów, jednak te przysmaki szybko znikały.
Wystawców i uczestników „Pleśnieńskiego Bachusa” połączyło wino, jedzenie i znakomita wręcz rodzinna atmosfera. Organizatorzy są przekonani, że kontakty nawiązane podczas imprezy będą owocować dalszym rozwojem enoturystyki w regionie. Tu warto zauważyć i zaznaczyć, że „Pleśnieński Bachus” stanowi element marki EnoTarnowskie która w 2019 r. otrzymała od Polskiej Organizacji Turystycznej certyfikat na najlepszy produkt turystyczny, a w 2022 r. tytuł Polskiej Marki Turystycznej.
Projekt realizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego
fot. Karolina Hajduga